Söndag och vikt

26 december vägde jag det mesta jag någonsin gjort. Där och då beslutade jag att det var nog. Till 1 maj har jag satt som första mål -9 kg. 
 
Idag, 140126, är resultatet -2.9 kg.
 
Jag har mestadels fokuserat på maten: mindre portioner, minskat radikalt på snabba kolhydrater, så gott som inga sötsaker, väldigt litet vin (bara 1 glas/middag under senaste tjänsteresan), inget ätande efter middagen på kvällarna. Jag har inte varit hungrig eller sugen i någon större utsträckning.
 
Jag har också försökt att varje dag ha något som kan kallas fysisk rörelse: en faktisk, rask promenad eller promenad till jobbet från centralen eller t-banestation, som jag ofta försökt förlänga på olika sätt. Jag räknar med att när det börjar ljusna på morgnar och kvällar så kan jag lägga mer fokus på detta, just nu får matkontrollen vara "vägledande".

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: