Stilla söndag

 
 
En lugn söndag då julen plockats undan, tvättmaskinen körts några varv och vi kört bort återvinningssopor och handlat hem litet mat. Och litet färg till fönsterbänkarna. I övrigt har jag mått... Ja, på sådant vis att jag valt bort att äta idag. Och hålla mig hemmavid.
 
Jag har funderat litet på veckansom gick som på stora hela varit en bra vecka. Låt vara att det var en fyradagarsvecka och jag jobbade hemmifrån i fredags, men jag tog kontroll kände jag. Trots tågkrångel så fick jag inte för mig att äta något utifall att jag skulle fastna någonstans (en påminnelse om att hunger inte är farligt). Jag tog mina promenader, mer eller mindre korta och flera av dem i dagsljus. Jag åt inget sött över huvudtaget, vad jag kan minnas, och inget vin heller. I was in charge. Jag måste komma ihåg att fortsätta detta mindset, tror det kan leda till något bra! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: