Bortemot 6 timmar

 
 
Det blev en ca sex kilometer lång tur upp till Trollsjön vid Katterjåkk, Riksgränsen igår. Vädret var fantastiskt, inte för hett, landskapet vackert, stigarna hyfsat lättgådda och slutmålet, Trollsjön otroligt vackert. Det låg en del is kvar på vattenytan och här och där små områden med snö.
 
Vi satt runt sjön ett par timmar, några av oss badade i det iskalla vattnet men definitivt inte jag. Turen ner var på visst sätt jobbigare än upp då man behöver hålla emot och kolla var man sätter fötterna litet mer noggrant. Hela trippen till och från bilen tog nog sex timmar.
 
På kvällen var jag återigen så stel med onda knän och ländrygg men nu, morgonen efter, känns det nästan som borta.
 
Det har varit ett jobbigt "träningsläger" för mig, men jag har nog fått en god inspiration att komma igång igen. Och så såg jag foton på mig själv som fick mig att sätta upp målet: den stora magen måste väck.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: