Det bara blev

Dagen såg ut att bli så varm att det skulle bli jobbigt att måla klart en kökssoffa på altanen, så jag började med att bara plocka litet lätt här och där innan jag gav mig ut på en runda. Men så började jag plocka litet mer koncentrerat i den enorma pappershögen som hade spridit sig över en ganska stor yta, och där fastnade jag. Pärminsortering, bortkastning, förflyttning till annan förvaring. Och där gick dagen. Jag gick tom igenom de två glasslådorna med pennor av alla de slag och lyckades göra mig av med hälften. Men, vem tusan behöver en hel glasslåda pennor då? Det hade räckt om jag behållit tio stycken skulle jag tro. Nu chillar jag i trädgården och det med ett glas rose. Jag säger att det är ju fredag ändå.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: