Hur mat smakar

 
Jag tror mig kunna se på mina gamla föräldrar att det är lätt att förlora glädjen av mat som smakar gott och mycket. Smaksinnet lär förändras när man blir gammal och att man då kan behöva krydda och smaksätta maten mer. Och kanske behöva laga mat med mer stuns. Men, sannolikt fortsätter man att laga och äta den mat man alltid ha gjort. Har man i stor del av livet jagat lågfettmatvaror så fortsätter man när varken fett och kolesterol längre hinner göra så mycket mer skada. Och går därmed kanske miste om stimulans av sinnen.
 
Men jag undrar om inte man kan behöva samma stimulans via mat när man är under stress, jag tycker nog att mat mestadels varit en trist nödvändighet under året som gick, därmed inte sagt att jag på minsta vis åt litet eller lågkalori.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: