Så mycket mer

Jag kom på igår eftermiddag att jag hade tid hos sjukgymnast för mina fötter. Fötterna som gör ont av en eller annan anledning ofta och som orsakar ett konstant planerande kring skor och funderande kring hur långa sträckor jag inte själv har planerat kan vara. Och detta nu ett led i mitt hälsocoachande.
 
Det blev ett bra möte. Jag har inga jätteproblem med fötternas konstruktion egentligen men ålder och överrörliga leder gör att jag behöver inlägg. Och där finns olika sorter och inte bara hårda som gör ont, som jag fick för 5-6 år sedan.
 
Så kom vi att prata om min arbetssituation, litet mer på sidan om upplevde jag, men så frågar sjukgymnasten om jag vill ha hjälp med att hantera det hela. Verktyg för stresshantering och också stöd för fysisk aktivitet. Jag blev verkligen överraskad för detta var inget jag förväntat mig i detta sammanhanget, men jag tackade så klart ja. Vi kommer att börja med tre tillfällen för att jag ska lära mig någon form av sittande avslappning i rörig miljö.
 
Självklart är detta, precis som så mycket annat, sådant jag kunde fixa själv, men efter två år i virvelvindstillvaro tar jag mot all hjälp jag kan få. Det är alldeles för många kring mig som bränt ut sig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: