Kom och köp dajmstruuut, köp en dajmstruuuut....

Vi körde ca 50 mil nonstop igår för att rösta innan vallokalen stängde. Jag valvakade alldeles för sent och fick väl knappa fyra timmars sömn. Lyckades bli sen hemma och höll på att missa tåget. Möten, möten (gällde hålla sig vaken), kasta i mig sallad till lunch och mera möten, möten. Hör att två arbetskamrater är sjukskrivna pga utbrändhet. Stryker saker på att-göra-listan, kastar iväg några ytterligare mail innan jag i helt normal takt går till tåget. Läser mer nedslående valresultatsdiskussioner på FB och att en fd kollega blivit sjukskriven med utmattningssyndrom. Spelar Candy Crush tills jag stiger av tåget.
 
Då hör jag en röst i mitt huvud:
 
-Dajmstruuut. Gå och köp en dajmstruuuut...
 
Jag vore väl inte mer än människa om jag nu köpte mig en glass, men så fan heller! Inte idag i alla fall! Det lindrar trötthet och slitenhet alldeles för kort stund. Jag väljer mat. Åtminstone ikväll väljer jag middag och mat utan dajmstrut som förrätt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: