Vad skrev hon, Alma Svensson?

Hette inte Emils mamma Alma? Alma Svensson? Skrev inte hon samma fras efter varje dagboksinlägg där hon berättade om sonens äventyr? Eller blandar jag ihop detta?
 
Hur som helst, veckan som gått, kan läggas till handlingarna. Eller till de dagar i livet som gått. Jag har ägnat mig åt det vanliga; möten, förberedelser för kommande aktiviteter och bara tänkt "hur ska jag hinna?". Härom kvällen såg jag ett TV-program om just tidspressare och stressare och fick mig en funderare. Uppkopplings-detox kunde vara något även för mig.
 
Igår kväll var jag med vänner och såg Jonas Gardells "Mitt enda liv". Trots höga förväntningar, så var det bra. Som alltid är Gardell svår att beskriva, han gör ju allt på scen, men det jag tog med mig var glädje, energi och förstärkta värderingar. Och, att det är härligt att leva, även om tiden går alldeles för fort!
Postat av: Pernilla Berghé

Jag gjorde en digital detox efter det programmet! Fre kl 18 till sön kl 18 hade jag mobilen avstängd. (Hade förstås meddelat familjen att de fick ringa på den stationära telefonen.) Inga problem alls faktiskt. Så för mig är det mer en dålig ovana än ett beroende. Efteråt införde jag digitala frizoner – badrummet och sovrummet. Så nu läser jag i badet och när jag ska sova istället :) kram, pernilla be

PS. Vad Emils mamma skrev minns jag inte, mer än typ "den här pojken har vi fått våra synder". Melker i Saltkråkan däremot myntade uttrycket "Denna dag, ett liv" om det är det du tänker på.

2014-10-13, 14:19:50 - URL: http://www.pernillasviktresa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: