14 timmars bilresa

 
 
Ibland har jag tänkt att man (eller jag) borde kunna skriva en reseguide för hälsosamma resenärer, men hittills har jag då inte gjort det. Inte heller har jag kommit på hur man skulle klara av att vara hälsosam fullt ut på resande fot. Jo, planering och hålla sig till den och bara göra goda val, men enkelt är det inte.
 
Gårdagen blev inget undantag. Jag började helt OK med bra frukost hemma, kesomellanmål vid 11 då jag visste att lunch skulle det inte bli förrän framåt 14-tiden, men.... inte på grund av mig men någon annan i sällskapet blev det Burger King till lunch. Och sedan ska vi inte tala om slutklämmen på dagen, det vill säga hemresan; en magnum vid stopp på bensinmack och sedan pizzaaaa.... Att jag bara åt hälften är då ingen tröst.
 
Kanske skulle jag börja fundera på något slags produktutveckling, något slags föremål som gjorde det kul och enkelt att ha bra mat med sig som håller rätt temperatur. Och då menar jag nu inte kylbag, utan något mer inspirerande.
 
Nåväl, gårdagen är historia, dagen idag får jag inga guldstjärnor för heller, men morgondagen kan jag göra annorlunda.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: