Kvarg

 
Både maken och jag äter gärna Lindahls kvarg. Avsevärt mindre söt än Arlas Kesella, påminner något om Skyr i konsistensen. 86 kcal per 150 g burk och 16 g protein är riktigt bra, och utan tillsatt socker är det väl bara att säga "hurraaaa!!!!"
Postat av: Gitsan

Hejsan!
Den kvargen är en favorit! Jag äter enligt 16:8 och när jag varit ute på en promenad, eller joggingrunda, på morgonen känns det bra att ibland ta en sådan för att bryta fastan :)

Svar: Jag gillar den också. Insåg igår att av de två mellanmål jag brukar ta till, denna kvarg och keso mellanmål (den med grejer i locket), så är kvargen överlägsen ur viktväktarnas propointsperspektiv.
Cinderella

2015-07-30, 17:44:20 - URL: http://gladagumman.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: