Jag gick- trots misslyckandekänslor

Igår kom jag äntligen iväg till livsstilsmottagningen jag går till. Det har varit avbokningar från båda hållen, och eftersom jag känner mig helt oduglig när det gäller mat & motion övervägde jag att inte gå. Varför ta upp andras tid, liksom. Men så bestämde jag mig att just därför, för att vågen visar liiiite mer ändå, för att gå.
 
Det blev ett bra möte. Inga pekpinnar, inga predikningar utan bara ett bra resonemang kring hur jag kan göra annorlunda. Vågen där visade inte mer än sist, men däremot mitt blodtryck var på ett all time high. Trots medicinering... Min kontaktperson bokade in ny blodtrycksmätning om en vecka, såg till att de på labb ställde upp och tog ett prov som var beställt för ett år sedan och som jag inte kommit till skott med, peppade mig med en kram.
 
Jag har hot om ohälsa framför mig i allra högsta grad. Vore det enkelt att ta itu med så hade jag väl redan gjort det. Men jag känner att detta var ett steg framåt, både för hälsans skull men också i mitt huvud.
 
Små förändringar, små steg leder också någonstans.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: