Inte så noga med flygplansmat?

Två flighter för att komma till min destinationsort. Två flighter då det serverades "nåt". Jag åkte hemifrån  vid 4.25 i morse utan annan frukost än en snabb kopp kaffe, och dagar jag börjar utan frukost brukar inte alls bli bra.
 
På Arlanda köpte jag en ostfralla och kaffe, ingen höjdare alls, men det var ändå något efter att ha varit vaken i tre timmar. På första flyget serverades något som skulle föreställa pain au chocolat. Med andra ord inget jag borde ha ätit, oavsett om den var fin eller inte, men trött som jag var tänkte jag; jag äter den så hoppar jag det som serveras på nästa flyg. Nästa flyg serveras det en trekantsmacka med ost och tomat. OK smak men det var också allt.
 
Och nu, klockan är snart 17, är jag superhungrig och vet att det inte blir middag på många timmar ännu. Och dagens points är nog blåsta på all flygplansskräpmat. Varför serveras det bara skräp? Tänker man att bara resenärerna får något i sig, så är de tysta till de stiger av?
 
Man borde nog skicka en naken kock på flygbolagen tror jag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: