Konstigt. Eller inte.

 
När jag sakteliga börjar få tiden tillbaka och har en helt ledig helg där jag träffar mitt äldsta kompisgäng, så känner jag mig tröttare än på hela hösten. Helgen spårade ur helt när det gäller mat, godis och vin och inte var det mycket till stegproduktion heller. Kanske bidrog detta till halvdan sömn och tidsomställningen gjorde väl inget bättre.
 
I morgon är det VV-vikt igen och trots helgen förväntar jag mig ett plus-minus-noll-resultat.
 
Jag var på hälsosamtal idag och gick därifrån med två uppgifter att ta itu med men också ny kunskap. Med en mamma som har typ2-diabetes, så kan jag räkna med att få det. Typ2 kan tydligen behandlas de första tio åren med tablettbehandling men sedan räcker inte tabletter. Detta var mer än jag hade koll på men jag är glad att jag fått info. För, genom att röra på mig och hålla vettig vikt, kan jag skjuta debuten framför mig. Nu är jag som jag är och behöver dubbelkolla att detta verkligen stämmer, men det låter rimligt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: