Dag 3

 
Tre dagar i Barcelona och vore det inte för de raska morgonrundorna på stranden och dagarnas non-stop promenader, så hade jag slitit mitt hår. Och det trots att jag begränsat mig, dragit ner här och motstått där. Å andra sidan handlar ett livslångt "åtagande" inte om ett fåtal semesterdagar vid några tillfällen under året.
 
Det som det till min förvåning varit lättast att avstå ifrån har varit sötsakerna. Jag som har sett mig som en sockerråtta emellanåt, väljer hellre mat (eller ett glas vin) framför det söta. Två kvällar har vi ätit minitortillas med kött, guacamole och lök, tapas med andra ord. Supergott och lagom mättande. Men, en öl slank ner på eftermiddagen efter flera timmar på fötterna.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: