Jag kan inte äta bröd

Igår blev frukosten två skivor danskt bröd med bregott. Det var det enklaste och det som fanns där vi var.
 
På resan hemmåt hittade vi ett fantastiskt ekologiskt cafe och eftersom klockan redan var 13.30 åt vi det som stod till buds i matväg, goda ostmackor på dinkelbröd.
 
Väl hemma så satte vi på kaffe och fram åkte rågbrödet.
 
Inte helt planerade som vi var så hittade vi köttfärssås i frysen, så före bion som vi skulle på, åt vi spagetti och köttfärssås.
 
Av detta går det ju ganska lätt att räkna ut att points från veckobonusen gick åt. På bion var jag godissugen första gången sedan jag började med VV, men stod emot. Ända tills vi kom hem. Jag ställde fram burken med de fina, utvalda kakorna från Barcelona för att dottern skulle kunna smaka (och så skulle de ju helst ätas inom en månad) och hejhopp stoppade jag en kaka i munnen!
 
För mycket kolhydrater... Eller vaddå, jag åt ju nästan inget annat än kolhydrater igår! Hursom, det är inte bra för mig. Jag får ett sug som är helt onödigt. Ger jag bara tusan i snabba kolhydrater så har jag inget sug alls efter skräp. Och jag behåller beslutsamheten. 
 
Men. Det var något igår som upprörde mig, så kanske bidrog det, omedvetet, till valen jag gjorde...?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: