Bra eller kanske inte så bra...



Det blev en bra mötesdag med lunch på en ny thailändsk restaurang på Drottninggatan; Pong tror jag alldeles bestämt att det hette. Lunchbuffet var verkligen god och fräsch och jag frossade i kyckling och entrecote, men en slev vitt ris åkte med också. En en liten vårrulle...

På väg hem blev jag ordentligt sugen och köpte mig en påse nuts &fruits, men efter att jag tryckt i mig påsen konstaterade jag att det nästan är 500 kcal/100 g och det kan ju inte vara helt optimalt. Hur som, så somnade jag på tåget och det kändes bra.

Nu har jag skavsår på tårna och funderar på om jag kommer att låta det vara en ursäkt för att inte ge mig ut i regnet.
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

Svar: Det finns ingen chans att någon kan vara nöjd som överviktig. Men men, alla måste få en insikt själv..



Tack för att du orkade läsa.

2010-08-24, 21:08:12 - URL: http://itsallabouttakingcontrol.webblogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Det var garanterat riset som triggade suget! Jag blev helt skogstokig efter sötsaker en gång när jag ätit hemlagat potatismos till middag. Nu har jag lärt mig att potatismos kan jämställas med strösocker om man ser till dess påverkan på blodsockret. (Om man är sockerkänslig förstås.)



Färdiga nötmixer aktar jag mig för. Har en burk med sötmandel stående som "akutproviant" på jobbet istället.



mvh//pernilla be

2010-08-24, 21:41:58 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Helen Holmberg

Jobbigt när det där suget infaller!!



Brukar ha med mig bars, finns lite olika alternativ om du tittar i frukostflingshörnan så har du från Kellogs tex. Om du nu inte vill köra med en fullvärdig måltidsbar ;) Är själv galen i Kellog's mörka chokladbar..

2010-08-25, 07:22:44 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Tweety

Är också väldigt glad för nötter (Naturgodis) Men har också precis som du upptäckt att det är helt för många tomma kalorier. peppkram

2010-08-25, 14:57:55 - URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: