Insikterna trillar ner



Fräsch och pigg som en rosenknopp vaknar jag klockan 5 som är min vardagsmorgonväckningstid, efter att jag pallrade mig i säng strax efter 21 igår kväll. Plötsligt trillar en pollett ner:

-Jag har ju sagt att jag ska ta itu med stresshantering och hur har det gått?

Jo, jag har ersatt jobbstress med träningsstress!

Jag satt och hetsade upp mig igår kväll och fick dåligt samvete för att jag inte gav mig ut i regnet med skavsårsblåsor på tårna som täckte nästen halva översidan! Jag stressade upp mig med att maken är bortrest och att gymgåendet blir knepigt utan bil på kvällstid! Jag stressade för att jag inte riktigt hinner morgonrundan för jag behöver åka buss och tåg till jobbet dessa dagar!

Det är ju inte sådant jag ska ägna mig åt heller. Jag vet så väl vad som händer med mig när alla måsten hänger över mig; jag löser det med den sedan länge inövade metoden för det mesta: jag äter!

Så, jag har sovit mina 7.5 timmar, detta är en ny dag och jag ska må gott även idag.
Postat av: nertjugofyra

svar; ja, går du efter någon diet? Yes, jag kör mitt eget race=D hihi

2010-08-25, 14:16:43 - URL: http://nertjugofyra.blogg.se/
Postat av: Helen Holmberg

Stackars fötter! Har du provat skavsårsplåsterna från compeed? Dom är super!!



Fick Zumba av sambon, jag var nog allt lite trött imorse när jag skrev mitt inlägg..

Barsen från nutrilett mm är ju inte farliga för sockernivåerna, men Kellogs innehåller nog lite socker. http://www.kelloggs.se/snacks.aspx för exakt info :)

2010-08-25, 14:35:49 - URL: http://helenholmberg.se/
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

Svar: Johodå! Jag är mätt.

Jag äter frukost ca. 06.30, sen mellanmål 1 kl: 09.40 i skolan. Lunchen är lite över 12.00 och sen äter jag mellanmål 2 vid 15-tiden.

Sen äter jag middag ca. 17.20.



Sen är det bra med mat för dagen ;D

Krams

2010-08-25, 22:30:53 - URL: http://itsallabouttakingcontrol.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: