Klokt sagt!

Jag tycker att det är tråkigt när det tystnar, trots att de inte går bra. Det går ju upp och ner hela tiden - för alla. En gammal VV-devis är så här:
"När det går dåligt behöver du gruppen, när det går bra behöver gruppen dig." Och viktbloggar funkar lika bra som en VV-grupp. Därför ska man inte sluta blogga när det går dåligt, tycker jag.

Detta kommenterade Pernilla på mitt föregående inlägg och det är inte bara klokt, det känns rätt inspirerande.

Jag har inte tappat styrfarten utan är mest distraherad av något annat. Något som är stressigt på ett positivt vis. Och bland annat därför har jag ätit ett stort lass glass ikväll. Efter imorgon lär jag ha litet klarare för mig varthän det hela är på väg, om någonstans.  Jag skulle nog tro att det går att läsa mellan raderna vad jag svamlar om, men eftersom jag vill och måste hålla det hemligt så vill jag inte skriva ut det. Inte ens på en anonym blogg som denna.

Men lustigt, eller egentligen inte det minsta lustigt utan skrämmande, är hur jag hanterar denna situation; sockersockersocker.
Postat av: Snigel

Du och Pernilla är väldigt kloka människor! Tur att jag har hittat era bloggar! Det är era bloggar jag är mest trogen emot för ni ger mig det jag behöer(när jag orkar läsa bloggar)! Energi, klokhet och inspiration att fortsätta!



(skriver samma till Pernilla)



KRAM!

2011-04-04, 09:30:02 - URL: http://snigeltakt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: