Valborg och kyssar


Även om min första kyss är kopplad till Valborgsmässoafton och Wrigley's Spearmint så har helgen inte direkt varit stor för mig. Att stå och frysa vid en brasa som inte vill ta sig och lyssna till mer eller mindre amatörmässigt framförda Vintrar som rasat är inget jag bryr mig om.

Det blir nog en stilla kväll i kväll.
Postat av: Herta

Hej hej. Här skall vi kurera oss. Första valborgshelgen sedan mannaminne utan eld och vårsång( vi pratar unison sång och stadens sång & musikliv dvs lite mer proffessionalitet)

2011-04-30, 13:26:40 - URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Pernilla Be

Hos oss blev det inte ens någon brasa! Jag tycker att valborg är en trevlig högtid. Det känns högtidligt att hälsa våren välkommen tillsammans med andra. Att det sen är över på en timme kvittar. Det blev en cykelrunda med lite längre paus för oss helt enkelt. Valborg är ungdomens stora festhögtid, himmel vilka minnen man har :-) Nu är det lugnare om man säger så. Inte ens tonårsdottern har börjat med sånt än, tack och lov.



mvh//pernilla be

2011-05-02, 09:32:19 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: