Det jäser

Saffransdegen är strax färdigjäst och jag ska gå lös på den innan den svämmar ut över arbetsbänken.

På min fråga igår om vad barnen (ungdomarna) vill ha till jul svarade de bara lussebullar. Äldsta sonen föreslog att kanske testa något nytt. Mina test med något nytt brukar oftast sluta med att det är jag som är den enda som är villig att äta och jag är den enda som definitivt inte ska äta sådant.

Någon som har förslag/tips på sådant som inte är alldeles för onyttigt och sockerrikt att testa?
Postat av: Helen Holmberg

Härligt med bak på schemat! Kör på julgodis idag som ska få bli små presenter på julafton. Har lånat en underbar bok av min mamma från 80talet, finns inte så många godis som inte är fulla med socker tex mörkchoklad med tex rispuffar, cornflakes, nötter, etc, fruktbitar. Annars kanske googla lchf julgodis? =)



Och att inte ta bedövning känns i efterhand bara fruktansvärt korkat, smärta i munnen går verkligen inte att jämföra med annan. Tanden verkar må bra, skönt! Tandläkarbesök ska man aldrig skjuta på.

2011-12-18, 11:57:26 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: hovika

Jag skulle också vilja ha sådana tips. Ikväll letade jag igenom mina tidningar efter ett recept jag vet att jag läst men jag hittade det tyvärr inte. Tror det var som en saffranspannacotta fast med kesella istället för grädde men som sagt var hittade det inte och minns inte heller hur det var.

2011-12-18, 22:37:30 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: