God middag och Rivstart 2012


Lövbiff och sallad, det är inte så mycket som blir godare än det. Speciellt med litet Lallerstedts beasås till.

Jag konstaterade i morse att min mage inte pallar med för mycket kolhydrater (det blev en hel del igår). Tyvärr så pallar den inte med alltför mycket fibrer heller, med ungefär samma konsekvens... Jag behöver hitta ett sätt där detta balanseras, jag kommer inte att utesluta kolhydraterna, men dra ner på dem är klokt och vettigt, speciellt de snabba.

Jag har sett att många har för avsikt att ha godisstopp i början av året. Maken och jag kom överens om att köra vita veckor. Inte så att vi överkonsumerar vin, men det skadar nog inte att kapa helt ibland. Jag kommer att delta i Cornelias Rivstart 2012, så de vita veckorna kan gott följa Rivstartsveckorna. Mitt mål med dessa veckor blir att komma ner till en vikt på 80 kg, just nu ligger jag runt 3-4 kilo över. Blir det mer är det bonus, blir 80 resultatet är det bra. Invägning blir 120102.
Postat av: Jessica

Härligt, jag är också med i rivstarten. Satsar inte så mycket på vikten, utan att få allt att fungera, kost och träning. Att må bra helt enkelt!

2011-12-29, 21:08:17 - URL: http://enannandelavmig.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Då blir vi två som saknar vinet på fredagkvällen :)



Kram, Pernilla be

2011-12-30, 00:02:22 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: