Peppsession med PT

Jag hade tid för en genomgång med en av PT på gymmet på tisdag men hon ringde och behövde boka om. Till torsdag. Det ska bli av. Det konstiga är att bara för att jag nu har denna tid inbokad, så börjar jag själv hitta lösningar på hur jag ska få tiden att räcka till träning, tiden som jag inte tycker mig ha...

Jag pratade med en kompis som också började ett nytt jobb i höstas. Hon konstaterade att hon inte har mäktat med att koncentrera sig på träning och hälsa när hon samtidigt lär sig ett nytt jobb. Samma situation som jag har. Men vi konstaterade också att tiden som ändå finns, den tillbringar vi båda i soffan framför TV:n, med risk att sitta och moffa i oss en massa onödigheter. Så tiden finns. Egentligen. Allt annat är bullshit.

Vi ska åka till London första helgen i februari. Vi sa att vi kör en riktigt bra januari så kan vi belöna oss med en myshelg i London med mycket shopping. Låter som ett bra upplägg i mina öron.
Postat av: Minendie

Vad härligt med en Londonresa! Att få shoppa loss där låter som en bra belöning. Ha en riktigt god jul!

2011-12-23, 17:36:51 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: hovika

Ni kanske kan peppa varandra eftersom ni är i samma sits. London är verkligen ju en bra belöning.

2011-12-23, 21:03:13 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Visst finns tiden! Men ibland stämmer inte tiden med aktiviteten, och då måste man vara lite kreativ. Ett sätt är att bestämma med en kompis. Det är alltid lättare att svika sig själv än någon annan. Och håll i minnet - när hjärnan är trött behöver kroppen jobba!



Kram, Pernilla be

2011-12-25, 13:30:49 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: