Vet ni vad Olga säger?

Ibland läser jag Olga Rönnbergs blogg. Litet dumt att det bara blir ibland för hon verkar vara en person med koll. Anledningen till att det bara blir ibland är kanske att det är så tydligt att nyblivna mammor är hennes målgrupp och jag var nybliven mamma sist för snart 16 år sedan.

Hursomhelst har hon mycket bra att säga. Bland annat är hon väldigt anti mot att kvinnor lyfter alldeles för lätta vikter, står och pumpar utan att egentligen anstränga sig särskilt mycket alls. Som jag förstått det menar Olga att det är bättre med få, riktigt tunga reps istället.

Det gav jag mig på gymmet idag. Struntade i 3x12 som är mitt vanliga upplägg, det fick bli tungt tills mjölksyran stoppade (eller orken). Det är väl kanske detta intensitet handlar om?

Dagens:

Styrketräning med mjölksyra: 30 min
Postat av: Pernilla Be

Olga har nog rätt. Man ska alltid ligga på gränsen för vad man klarar av, oavsett vad man tränar.



Kram, Pernilla be

2011-12-30, 00:01:27 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: