Attityd då och nu

 

Jag läste igenom många av de tidiga inläggen i min blogg igår kväll. Någonstans under resans gång har det skett en förändring i min attityd. Jag vet inte riktigt vari den förändringen består, men jag ser den tydligt i mina tidiga resonemang och framför allt ursäkter för än det ena, än det andra och nu. Jag började skriva denna blogg för snart två år sedan när jag hade en större tillställning framför mig och då jag ville använda en klänning som var alldeles för liten. Under de tre månaderna då jag tyckte mig försöka så hade jag ursäkter hela vägen för det mesta. Jag köpte mig en ny klänning, en klänning helt utan passform.

 

Den stora skillnaden idag är inte bara att jag är mer målmedveten utan jag kan också "uthärda" och tala mig själv till rätta. Jag har väl insett att små förändringar och små resultat i det långa loppet och sammantaget blir en hel del. Tålamod, det är väl en av dygderna det?

 

Hursom. Vi har en underbar dag på gång hos oss men med tanke på att termometern nästan nuddar i botten så hoppar jag morgonrundan.

Postat av: Pernilla Be

Det är en inre resa likväl som en yttre resa man gör. Bloggen är bra för den ger utrymme för reflektion och resonemang. Jag kan också genomskåda mina ursäkter mycket bättre nu, och andras :-)



mvh//pernilla be

2011-02-23, 11:11:06 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: