Jag vet precis vad det var som hände!


Gymnasiemässa på kvällen med yngsta sonen, ingen tid att åka hem för mat och vad väljer vi då, när sonen inte är den som äter vad som helst.

Pizza.

Ät inte pizza om det inte är väl genomtänkt och det är en favoritpizza, man mår inget vidare alls. Jag tror jag hade mått mycket bättre av att inte äta något alls just då (jag hade ätit mellis vid 15-tiden bestående av keso, kesela och bär & hackade hasselnötter), utan tagit något senare, hemma.

Men ibland blir valen man gör som de blir och man får väl ha dem i åtanke när man står i samma situation nästa gång.

Jag får väl glädjas åt att jag bokat in mig på ett Bollywood danspass på gymmet på lördag-en dansform jag längtat efter att testa hur länge som helst!
Postat av: Pernilla Be

En gång gör varken från eller till, se upp nu bara så att inte sötsuget triggas igång.



Det viktigaste är ju att man lär sig av sina misstag. Nu efteråt kan du ju fundera på hur du kunde gjort annorlunda. Fanns det sallad att välja på, eller kanske kebab i bröd? Finns det något ätbart du kan ha liggande i bilen för att undvika liknande situationer?



mvh//pernilla be

2011-02-01, 22:52:44 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Therese

Vad roligt med bollywood-dans. LÄmna gärna en recension efteråt.

Pizza är oftast inte så gott som man föreställt sig, men ibland smakar det riktigt bra. Min man är pizzabagare och det leder till att det är alldeles för lätt för mig att välja en pizza på lunchen.

2011-02-02, 21:44:48 - URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: