Jooodå, vi kom iväg



Jag hade tänkt vara med på ett entimmes yogapass och säker som jag var på att det skulle bli av så anmälde jag mig inte på förhand. Medan jag väntade på att det skulle bli dags joggade jag tio minuter på löpbandet.

Men.

Jag var den enda som infann sig och eftersom inga var förhandsanmälda hade instruktören bespetsat sig på en tidig(are) kväll. Självklart erbjöd hon sig att köra passet med mig, men det kändes inte OK för mig. Vi småpratade en stund och sedan steg jag upp på löpbandet igen. Det var ju detta med veckans 5 km-pass som jag härmat Pernilla med.

För att variera nöjet (som inte är ett så stort nöje eftersom jag inte har någon egen musik i öronen och gymmets tre TV-skärmar står på ljudlöst) så beslutade jag mig för att köra intervaller. Det blev intervaller av olika varianter; 2 minuters i stigande hastigheter från 9-12 km/h med PW på 6.5-7 km/h emellan och 100 m-intervaller på antingen 7, 9, 11 eller 12 km/h. Hipp som happ, men något slags struktur var det trots allt. Tiden på 5 km blev idag 35.46 min, ca 50 sek bättre än sist.

Jag har hittills inte försökt mig på att direkt förbättra tiden, fokus ligger mestadels på att hålla hyfsat tempo utan alltför mycket PW mellan intervallen, men jag är rätt nöjd med de tider jag åstadkommer. Flåset är förvånansvärt bra, skorna för all del slitna vilket jag känner här och där i ben och höft. Jag ser fram emot barmark, nya skor och utomhuslöpning. Jag ger mig inte ut med risk för halkolyckor, jag har fotled som är litet "predisponerad" för stukningar.

Dagens träning:

Löpband: 10 + 40 min (varav 5 km på 35.46 min).

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: