Trojaner och maskangrepp


Det var väckning före fem i morse och en täppt näsborre fick mig att i nästanpanik tro att en förkylning skulle sätta stopp för lördagens Bollywooddanspass. Himla tur att det räckte med att jag snöt mig...

Jag var på jobbet vid sju, hann riva av ett och annat innan jag fick felmeddelande om att en trojan invaderat datorn. Måttligt lustigt men till slut lyckades vi föra över de mappar jag inte hade back-up på till en minnespinne. Några telefonsamtal, lunch, planeringssnack senare beslutade jag mig för att ta tåget hem. En tupplur precis före ankomst, en snabb vända på stan som resulterade i en prickig klänning och jag var efter bussresan hemma.

Nu attackerades min hårddisk av en mask. En latmask.

Men det finns medel mot maskar, precis som det lär finnas mot trojaner.

Efter att jag slingrat mig en stund blev det kängorna på och fejkpälsmössan på och så ut! Ut på vägar som var ömsom barmark, ömsom isiga traktorspår. Jag var hemma 60 minuter senare, helskinnad men spänd mest överallt, men ändå nöjd att jag gav latmasken en omgång.

Nu kan jag ta det lugnt och beundra min nya klänning!

Dagens insats:

Promenerande av skiftande hastighet: 12+15+10+60 minuter=97 min
Postat av: Pernilla Be

Bravo! Själv har jag spelat squash på lunchen idag.



mvh//pernilla be

2011-02-02, 22:15:49 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: