Kanske kan jag lära mig



Litet tveksam var jag allt till den naturella yoghurten och vaniljpulvret gjorde inte så mycket till, men det var inte så syrligt som jag trodde. Kanske kan jag lära mig att äta sådan yoghurt, det är fullt möjligt. Men för att få litet mer GI/ISO/LCHF-stuk på detta lär jag behöva ta till andra flingor eller müsli. Topphälsan-müslin skulle kanske vara helt perfekt?
Postat av: Pernilla Be

Det är vanesak. Det är som att sluta dricka kaffe med socker, i början smakar det apa. Efter ett tag smakar det apa om man råkar få socker i kaffet. Samma sak med yoghurt. Jag gillar inte sötad yoghurt alls längre. Jag köper den du har på bilden ovan, den är krämigast. Ha i lite hallon och blåbär istället för flingor. Bra fibrer, mycket antioxidanter och vitaminer – och blåbären sötar naturligt.



mvh//pernilla be

2011-06-16, 10:24:26 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Mitt tips för att få det så lchf-riktigt som möjligt är att välja arlas turkiska meze, matyoghurt. Finns i små burkar, 5 dl och literstetra, blå och turkos på utsidan, under 4 gram kolisar per 100 gram.

Jag blandar alltid ner lite vispad grädde i för att syrligheten ska försvinna, sedan har jag färska blåbär, hallon, jordgubbar eller granatäppelkärnor på, och toppar med kokosflarn! Världens bästa lchf-frukost om man lessnar eller inte kan med ägg och bacon och majonnäs..:) Räcker med 2 dl yoghurt för att jag ska bli mätt.

Kokosfett i kaffet är också en bra fettkälla när man kör lchf.

2011-06-16, 16:55:17 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: