Minsann, påhitt och lögner...


Jag har varit en mobil enhet idag, det vill säga att jag har varit på möte och sedan suttit på Espresso House och jobbat två timmar för att skippa onödiga transporter.

Så fick jag meddelande från den enda kollegan jag litar på, att en av de andra kollegorna inte tror på att jag varit på möte. Och anledningen till detta tvivel var att jag ingått i mailväxling. Denna kollega använder inte mobiltelefoner över huvudtaget och har inte koll på vad man kan ha en iPhone till... Kan man annat än sucka? Undrar vad mer jag ska få höra innan jag kommit till sista arbetsdagen? Å andra sidan är det en lättnad att veta att jag har hela chefsskapet på min sida, trots att jag ska sluta.

Sucka, det gjorde jag inte när jag beställde en chai latte på morgonen medan jag väntade på ett fik. Inte heller när jag på eftermiddagen beställde en till chai latte. Och hejsan, hoppsan så slank en biscottiskorpa med...

Jag tror jag hoppar över att räkna antalet kalorier. Det hade varit bra mycket bättre med en vanlig kopp bryggkaffe.

Nu ska jag ut och gå med maken i mina nya, helt suveräna skor från Saucony!
Postat av: Minendie

Det låter inte kul med såna påhitt. Skönt att du har cheferna med dig. Jag har lite samma problem men har inte cheferna med mig men kollegorna (och facket). Därför är det tyst på bloggen nu, finns ingen energi kvar.

Lycka till med ditt nya avstamp! Jag läser och hejar även fast jag varit dålig med kommentarerna på sistone.

2011-05-23, 21:54:29 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Anonym

Dumma människor finns överallt, låt inte deras avundsjuka och sura kommentarer försura din tillvaro. När min dotter kommer hem och säger "hon sa så.. och hon sa si" så lägger jag huvudet på sned och då säger hon "jaja, jag vet att det är avundsjuka". En del människor fixar inte att andra är modiga och vågar byta jobb. Kvinnor i flock är vidrigt. Avviker du från normen får du tåla skitsnacket. Och det gör du :)



mvh//pernilla be

2011-05-23, 22:12:37 -
Postat av: Pernilla Be

Dumma människor finns överallt, låt inte deras avundsjuka försura din tillvaro. När min dotter kommer hem och säger "hon sa så... och hon sa si" så lägger jag huvudet på sned och då säger hon "jaja, jag vet att det är avundsjuka". En del tål inte att man är modig och vågar byta jobb, de skulle aldrig våga göra det själva även om de ville. Kvinnor i flock är vidrigt. Bryter man mot normen får man tåla skitsnacket - och det gör du :)



mvh//pernilla be

2011-05-23, 22:15:33 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: