Tack för input till morgonens inlägg

Onekligen är jag helt utan motivation just nu. Jag är på god väg att glida in i de urusla vanor jag hade för 1.5 år sedan.

-Ursäkt?

Ingen som håller. Inte i min bok i alla fall.

De kommentarer jag fått på morgonens inlägg har alla varit mycket bra. De har gett mig att tänka på. Tack!

Jenny lämnade en lång kommentar på mitt "verklighetsgnäll" (som hon var angelägen om att jag inte skulle misstolka, vilket jag inte gjort). Tack!

Jag bryr mig egentligen inte om vad någon har för åsikt om vad jag äter eller inte äter, men (som den naturvetare jag är...), vägrar jag att "bekänna mig" till en specifik diet eller metod. Under de perioder då jag hållit kolhydrater till ett minimum har jag mått mycket bra och jag har också gått ner i vikt, men därifrån till ett renodlat LCHF:ande är steget långt. Just nu hakar jag på vem som helst som vill äta vad som helst. En taskig metod för att hantera stress som jag tagit till tidigare. Jag trodde att Rivstarten skulle ge mig den spark jag tycker jag behöver, men jag vet att sparkandet måste komma inifrån en själv.

Nu har jag tänkt en stund medan jag skrivit detta inlägg. När jag verkligen kom på banan ordentligt igen så var tricket som triggade det hela sömn. När jag började sova mer än 6 timmar per natt så förmådde jag ta itu med resten också.

Jag får börja där tror jag.

Tack för att jag får beklaga mig!

Postat av: Pernilla Be

Jag tror att sömn och motion är dina nycklar, precis som mina.

Kan jag uppnå de två villkoren nästan dagligen så mår jag bra, och då funkar maten hyfsat. Igår kom den här tanken till mig: Det här är ingen tävling, det här är mitt liv!



Kram, Pernilla be

2011-09-22, 07:28:25 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: