Första vägningen

På lunchen idag ska jag till Viktväktarna för första veckans invägning och möte. Helt emot mitt vanliga beteende så har jag inte "kontrollvägt" mig en enda gång hemma. Det har som inte varit viktigt, bland annat för att jag är helt på det klara med att detta kommer ta tid. Med det sagt så måste jag ändå erkänna att om jag inte har en hyfsad till riktigt bra nedgång efter denna första vecka, ja då blir jag rätt besviken. Jag känner att om inget annat så har jag förlorat en hel del vätska. Antagligen för att jag dragit ner min stora konsumtion av kolhydrater. Men å andra sidan så vet jag sedan tidigare att viktnedgång kan ske skuttvis och ibland är det inte uppenbart vad som resulterat det.
 
Gårdagens möte gick bra på matfronten. Jag tog en extrarunda på 4 km på väg till jobbet, jag åt ett kokt ägg före mötet, tackade nej till macka, lunchen åt vi på Panini och min sallad + 1/2 dressing blev på 6+3 points (om jag räknade rätt vill säga, salladen var visst på bara 220 kcal så kanske räknade jag fel) och så en slät kopp kaffe på det. Det blir värre när jag inte kan välja restaurangerna eller ens menyn, men det blir något att försöka tänka kreativt kring.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: