Gårdagens middag

Att äta ute är svårt tycker jag när man försöker äta nyttigt. Igår träffade jag en kompis på East på Stureplan, en restaurang med en mix av olika asiatiska kök. Innan jag gick dit hade jag tittat på deras meny på nätet och funderat över vad som var bäst för mig. Friterat, ris, såser av olika slag var inte OK, jag äter inte sushi i någon större utsträckning längre (dessutom är det vad jag förstått mycket socker i riset. Ja, och sashimi äter jag inte). Men så hittade jag två rätter som i princip bestod av kött och grönsaker. Inte billigt men då jag inte skulle ha någon dessert, så lät det som bra alternativ. Rätten som blev var en 180 g grillad biff och en helfräsch sallad på papya, tomat, avocado, rödlök och chili. Det blev inte fler VV-points än att vi gick till Kungsan och tog oss en capuccino och en liten pralin.
 
Sen trasslade jag till det med att registrera middagen på fel dag, trodde jag hade alldeles för många points kvar på dagsdosen och tog mig en kvällsmacka för att jämna ut. Nåja, det gick på veckobonusen. Det känns nu att de första veckorna lär gå ganska enkelt, det är sen det blir tufft.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: