Sömn och invägning

På aktivitetsarmbandet har jag ställt in 7.5 timme/natt som min optimala sovtid. Mest för att jag vill testa armbandets funktioner, men det har mig verkligen att fundera över hur sjutton jag ska få till den tiden till vardags. Jag vaknar kl 5 vardagmorgnar och detta innebär att jag skulle behöva sova 21.30. Jag kommer oftast hem från jobbet 18.30, ibland en timme senare. 2-3 timmars "fritid" hemma till vardags?!? Låter det klokt för en vuxen person? Jag behöver ta mig en funderare på detta för det känns helt galet.
 
Nu på morgonen ska jag till VV för vägning. Jag ska med tåg strax efter 12 och hinner därför inte till lunchmötet. Coachen är på plats från kl 8 och jag vill helst inte missa en vecka för att inte tappa fokus. Några -1.8 kg blir det inte idag som förra veckan. Jag har inte ställt mig på vågen hemma så jag har ingen hint om i vilken riktning det har gått. Jag har faktiskt ställt mig frågan om jag skulle ha kunnat gå UPP i vikt! Allt känns möjligt även om jag gott och väl hållit mig till pointsen och inte använt mer än ett 10-tal av veckobonusen (och därmed inga av aktivitetspointsen). Vi får se snart nog.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: