En vecka som bara gick

 
Inte så att jag förbereder jul, inte heller så att jag stressar på jobbet, men veckan som gick- den bara försvann. Delvis var jag uppfylld av weekenden i London, dels hade vi en trevlig kväll mellan närmaste kollegor, men så tog jag också en tur till min mamma. Hos mamma blir ätandet allt annat än nyttigt och det är nog mestadels mitt "fel". De äter väldigt enkelt, utan något som helst inspiration för smaklökarna och då blir det att jag drar till med allt; sött, fett och salt, feltänkt kanske eftersom nyttigt smakar minst lika bra men med kort om tid, då blir det snabbvarianterna. Kanske borde jag fundera litet på en bättre lösning.
 
Viktväktarna i onsdags visade på ett plus på 0.4 kg. Det var väl inte annat än väntat kanske, men mer på grund av jobbrelaterade måltider än Londonövningarna där vi "kompenserade" mycket med många steg. Jag måste erkänna att jag har en viss "nöjdhet" av att ha gått ner det jag har gått ner då det är kopplat till mellan 1-2 storlekar på kläder. Jag är långt ifrån min målvikt, både min acceptvikt och VV:s målvikt, och därför är inte denna nöjdhet bra. VV har övergått till ett nytt kostprogram, smartpoints, som jag inte tror gör så mycket skillnad för mig kanske, men som däremot fått appen (och webben) att krascha och det är aldrig bra. Förträngning av det jag stoppar i mig blir konsekvensen tyvärr.
 
Idag har jag funderat på julens övningar, men mest funderat. Det torde bli det vanliga för oss och det brukar inte resultera i paltkoma för mig. Kalkon, ungsbakade sweet potatoe och pumpkin pie är rätt OK. Det är väl mest det som äts mellan måltiderna som får pointsen att dra iväg.
 
I kväll blir det potatisklyftor, kycklingfile, sallad och Rydbergs mangoraja- min senaste besatthet där litet räcker långt.
 
Vikt v.17: +0.4kg
Totalt: -7.6kg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: