Obegripligt men jag tackar

 
 
Låt vara att jag övervägde att inte gå till VV, bland annat för att hemmavågen tycktes visa på ett minst sagt rejält plus (jag till och med flyttade runt den och vägde mig flera gånger för att golvet kunde ju vara ojämnt och därmed väga "fel"). Men vem lurar jag med sånt beteende annat än mig själv. Så jag tog mig dit och inledde med en lång harang om mitt kravlande i diket (hon trodde nog först till och med att jag kört i diket med bil för jag svamlade en hel del). Väl på vågen så säger siffrorna mig just inget tills konsulenten säger:
 
-Men du har ju gått ner! 0.6 kg! Totalt 8 kg!
 
Helt f-ing obegripligt, men något måste jag ju ändå ha ändrat på som jag inte ens är medveten om. Det hade inte kunnat bli minus över huvudtaget annars. Jag tackar och tar emot.
 
Annars funderar jag på julklappar. Jag har velat ge någon av barnen en Le Creuset-gryta i flera år men de har inte visat minsta intresse. Kanhända att en är intresserad i år... Kanhända en annan ett annat år... Själv har jag en stor emaljerad Kockumsgryta köpt på loppmarknad, den är maken och jag rätt nöjda med.
 
Vikt v.16: -0.6kg
Totalt: -8.0kg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: