Vad ska jag göra med mitt friskvårdsbidrag?

Som jag har funderat och googlat för att komma på hur jag ska använda de 2500 kr vi får i friskvårdsbidrag. Man kan ju verkligen fråga sig "hur svårt kan det vara?", men med mitt pendlande är det inte fullt så lätt som det borde vara. Betala månadsavgift i Stockholm eller i "centralorten" hemmavid har jag försökt och det slutade med att jag betalade runt 450/månad för något som jag inte hade möjlighet att använda. Jag var ju aldrig på plats och om jag var det, så var jag mer eller mindra på väg i motsatt riktning.
 
Förra julen köpte jag två klippkort till lunchzumban i närheten av jobbet. Jag har varit en gång. Egentligen inte av någon annan anledning än att jag inte har planerat för det och kanske liiiite för att det var inte fullt så kul som jag förväntade mig.
 
Så idag var den allra sista dagen för att lämna in kvitto, flera dagar efter den officiella sista dagen. Igår sa en av kollegorna att hon varit och bokat in massage i "finverksamheten" intill jobbet. Jag funderade på tåget. Googlade på diverse alternativ, men när jag tillslut konstaterade att det inte var aktuellt med något yogaretreat på Österlen med "överlämnandeövning" av...var det mitt liv (?) eller något, då beslutade jag att det fick bli massage. Jag kvistade in och bokade in en klassisk massage en gång i månaden under hela våren. Det blir nog mycket trevligt. Och behöver jag ändra datum och tid, så låter ju det sig göras ganska lätt.
 
I januari har vi nya 2500 kr att lägga på något bra... Hoppas jag kommer på något tidigare än sista dagarna i december.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: